Het Besloten Hof

Wat als het Utopia ongeweten dichtbij u lag?

“Schitterend “schilderij” . Heerlijk als je de vijzen van het conventioneel en rationeel denken mag losdraaien. Al even geschift als den Bosch zelve…! Proficiat aan alle spelers die stuk voor stuk aan elkaar gewaagd zijn !!!” (Hugo Elebaut, theatermaker)

Super voorstelling! Proficiat! (Jan de Zitter uit Oudenaarde)

400 jaar geleden stierf Baron Beaucarne verbitterd in zijn woonst. Zijn hele leven lang reisde hij rond op zoek naar het Utopia. Zeg maar: het land waar mensen in complete harmonie leven, wars van alle oorlogen en ander miserie. Waar de bewoners een leven leiden zoal vóór de zondvloed, zoals in het Aards paradijs.  Maar aan het eind van zijn leven moest hij toegeven dat het niet bestond of dat hij het alvast niet gevonden had.

Op zijn sterfbed maakte de baron zijn testament op. Een deel van zijn erfenis wou hij besteden aan een kolonie… Waar mensen in perfect harmonie bij mekaar leven. Wars van alle moderne invloeden en technieken.
Na vele zwerftochten, landde de kolonie ruim 40 jaar geleden de verlaten oude gemeenteschool van Ename. Nu die ruimte een nieuwe bestemming krijgt, moet de kolonie verhuizen. Het publiek van Noxx krijgt eenmalig de kans om kennis te maken met de bewoners. Zoals de baron het 400 jaar geleden gewild heeft: “De kolonie moet onzichtbaar voor de plaatselijke gemeenschap in alle vrede kunnen leven. Wanneer een noodgedwongen verhuys zich opdringt, mogen de andere inboorlingen kort kennis maken met de bewoners van dit ‘Besloten hof’
Wees welkom. Maar houd u aan de regels: geen contact zoeken met de bewoners, geen GSM of fototoestel… Wees welkom: in het BESLOTEN HOF!

Van en met: Koen Browaeys, Emma Van Der Bracht, Liesbeth Colpaert, Dora Lou Vander Beken, Ellen Devreese, Frederique Heyerick, Erna De Voet, Francis Penninck, Simon Van Gansbeke, Grégoire Debruyne, Dirk Dejaegher en Annelies Degroote.
Productie: Stichting De Mol vzw

Foto’s: Mark de Bock en Dimitri Maladri

De voorstelling werd gemaakt ikv Noxx, museumnacht Ename. Deze voorstelling wordt voorlopig niet hernomen! Ziet u mogelijkheden om ze toch te programmeren, aarzel niet om ons te contacteren…