Edgar

In samenwerking met Litoziekla

De regisseurs Emma Van Der Bracht, Karel-Willem Delrue en Koen Browaeys maakten zes verschillende stukjes theater. Beeldend theater over de inspiratiebronnen van Edgar (Edgar’s nachtmerrie), teksttheater gebaseerd op ‘De put en de slinger’ (The room), een monoloog (Verraderlijke hart), interactief theater geïnspireerd op ‘Het systeem van dokter Veer en Professor Teer’ (Lang zal hij leven), een kortfilm (The Fall of the House of Usher) en een groteske finale (Edgar’s rode dood). Alle toeschouwers worden van de ene naar de andere locatie in het klooster gegidst en krijgen op die manier een bijzonder diverse avond toneelplezier.

Het wordt theater op een heel bijzondere locatie: het klooster van de Zusters Bernardinnen en het Bisschopskwartier. Nog niet zo lang geleden verlieten de zusters hun eeuwenlange verblijf. Nu wordt dit mooie – maar vrij onbekende – stukje Oudenaards erfgoed ingepalmd door creatieve geesten uit de Vlaamse Ardennen. Met dank aan OCMW-Oudenaarde die toestemming gaf.